Sennheiser RS 220

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sennheiser RS 220 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

acufex 12-07-2013
Geschreven voor: Sennheiser RS 220

Enige dagen geleden heb ik de Sennheiser RS 220 aangeschaft en aangesloten op mijn PC op de begane grond, het toestel oogt en voelt zeer degelijk en het geluid is mooi te noemen.

Het draagcomfort is goed, je voelt hem praktisch niet, de bekleding van de oorkussens is echter van een soort velours wat gaat zweten bij hogere temperaturen en dit lijkt mij niet zo hygiënisch bij gebruik door meerdere personen.

Ik heb hem uitgeprobeerd op de Ziggo Humax iHDR5200C en de Sony KDL-46Z4500 TV en hierop werkte hij goed, echter op de LG HX551 Home Cinema Set krijg ik het maar niet voor elkaar om er geluid uit te krijgen, misschien heeft iemand hier een passende oplossing voor.

Met de hoofdtelefoon op door het gehele huis gelopen en dat viel erg tegen, in de tuin met open tuindeur en slechts negen stappen verwijderd van het basisstation valt de verbinding weg bij elke beweging die ik met mijn hoofd maakte, als je muisstil blijft zitten is het probleem weg maar dat lijkt mij niet de bedoeling i.v.m. de juist zo belangrijke bewegingsvrijheid.

Op de eerste etage heb ik een ongestoorde ontvangst, maar op de tweede etage wederom uitval. Voor een hoofdtelefoon van dit merk en in deze toch wel hoge prijsklasse had ik veel beter verwacht, het beloofde bereik wordt bij mij thuis beslist niet waargemaakt.